koncepčný plán
Kategória: miniprípravka , školička (4-7 rokov)
Výkonnostné ciele:
1, zvládnuť a adaptovať sa na systém tréningu
2, v maximálnej miere zvládnuť všeobecné pohybové zručnosti
3, získať základné schopnosti s loptou
Trénerské ciele:
1, budovať kolektív a kamarátske vzťahy
2, podporovať prirodzenú bojovnosť a súťaživosť
3, využiť v maximálnej miere fluktuáciu detí
4, dlhodobá príprava na futbalové zápasy a turnaje
Tréningové formy:
1, sociálno-interakčné
V tréningu dať prednosť skupinovej forme pred hromadnou alebo individuálnou z dôvodu ideálneho zaťaženia prrestojov, 2-3 skupiny po 6-8 deťoch sú pre rôzne súťaže a cvičenia ideálne.
2, metodicko-organizačné
V maximálnej miere využiť pohybových hier, súťaží bez zbytočného vyžadovania presných pravidiel, upravovať len závažné pohybové nedostatky, aby nedošlo k zlým pohybovým návykom, nechať deti unášať sa na vlne pohybovej nadbytočnosti, spontánnosti a radosti z hry.
Organizačné zaistenie:
1, tréning 2-3x týždenne max.60 min.
2, počet detí max.15
Štruktúra tréningu: (60 min.)
0-10 min. rozbehanie
10-40 min. - hlavné tréningové činnosti
40-60 min. - upravená hádzaná, futbal (3:3,4:4)
Záver:
Dobrý tréning podmieňuje rast a vývoj organizmu, zvyšuje telesnú zdatnosť a odolnosť, chráni pred chorobami, obezitou a pod.
Obdobie predškolského veku je označované ako "zlatý vek hry", kedy sa hlavná činnosť detí stáva hra, učia sa dorozumievať medzi sebou.
Tréning je formou hier.
Najdôležitejším cieľom je povzbudiť záujem o šport (hlavne futbal) v maximálnej miere rozvinúť všeobecné pohybové zručnosti.
Použitá literatúra
1. sportovní příprava dětí (Tomáš Perič)
2. fotbalová školička (Václav Bruna)
3. fotbalová cvičení a hry (jaromír Votík)
4. tréner fotbalu UEFA B (Jaromír Votík)