DÚ z 8.6.2022
V zošite programu Excel treba mať vytvorený dokument pomenovaný spôsobom: mojafirma_priezvisko.xls. Príklad: mojafirma_novak.xls.
V dokumente treba mať urobenú tabuľku s hlavičkou a údajmi o 10 vymyslených zamestnancoch. Tu je ukážka, ako to má vyzerať. Priezviská a mená, rovnako ako dátumy narodenia a telefónne čísla sú vymyslené s použitím vlastnej fantázie. Údaj o hrubom plate fixnom (stĺpec E) musí byť celé číslo v rozsahu 650 až 2600. Údaj o prémiách za január (stĺpec F) musí byť celé číslo, najviac 10% z fixného platu.
Pre stĺpec G zadávame vzorec, ktorý sčíta sumu zo stĺpcov E a F.
Príklad pre bunku G2: =E2+F2.
V stĺpci H, kde počítame čistý príjem na účet, dávame vzorec, pre bunku H2 takto:
=G2*0,8+100.
K stĺpcu D: Bunky treba naformátovať na „Text“.
K stĺpcom E, F, G, H: Bunky treba naformátovať na „Účtovnícke“, zvoliť 2 desatinné miesta, symbol meny „žiadne“.
Formátovanie bunky sa robí radom príkazov:
Formát ► Formátovať bunky ► Číslo
Prácu si treba doniesť na hodine na USB kľúči alebo ju mať k dispozícii na úložisku na google. (Prípadne mi ju môže žiak poslať a na hodine si ju nájde v odoslanej pošte.)