Choď na obsah Choď na menu
 


DÚ z 8.6.2022

8. 6. 2022

 

V zošite programu Excel treba mať vytvorený dokument pomenovaný spôsobom: mojafirma_priezvisko.xls.  Príklad: mojafirma_novak.xls.

V dokumente treba mať urobenú tabuľku s hlavičkou a údajmi o 10 vymyslených zamestnancoch. Tu je ukážka, ako to má vyzerať. Priezviská a mená, rovnako ako dátumy narodenia a telefónne čísla sú vymyslené  s použitím vlastnej fantázie. Údaj o hrubom plate fixnom (stĺpec E)  musí byť celé číslo v rozsahu 650 až 2600. Údaj o prémiách za január (stĺpec F) musí byť celé číslo, najviac 10%  z fixného platu.

Pre stĺpec G zadávame vzorec, ktorý sčíta sumu zo stĺpcov E a F.

Príklad pre bunku G2: =E2+F2.

V stĺpci H, kde počítame čistý príjem na účet, dávame vzorec, pre bunku H2 takto:

=G2*0,8+100. 

K stĺpcu D: Bunky treba naformátovať na „Text“.

K stĺpcom E, F, G, H: Bunky treba naformátovať na „Účtovnícke“, zvoliť 2 desatinné miesta, symbol meny „žiadne“.

 

Formátovanie bunky sa robí radom príkazov:

Formát Formátovať bunky Číslo

 

Prácu si treba doniesť na hodine na USB kľúči alebo ju mať k dispozícii na úložisku na google. (Prípadne mi ju môže žiak poslať a na hodine si ju nájde v odoslanej pošte.)

 

Komentáre

Pridať komentár

Prehľad komentárov

Zatiaľ nebol vložený žiadny komentár.