Druhá hodina
*Alan sedel za katedrou zahrabaný pod knihami a starými zvitkami. Odrazu počul, ako vŕzgajú schody a hneď mu došlo, čo nastane. Do triedy v trhlo pár druhákov, a keď ich zbadal Alan, iba sa vyškeril spod kníh, lebo bol rád, že na jeho hodinu zavítali aj ďalší rok.* Som nesmierne rád, že ste si našli čas a prišli na moju hodinu aj tento rok.* povedal otvorene Alan a zodvihol svoj prútik z katedry. Ukázal na kopu kníh a papierov na stole a tá sa presunula do veľkej truhlice ležiacej niekde v rohu, ktorá sa s vrzgotom zavrela.* Tak! *povedal trochu nadšene.* Dneska si povieme už niečo viac k premieňaniu z praktického hľadiska. Začal som s tým už trochu na minulej hodine. *poznamenal.* Poznáme zaklínadlá, ktoré premieňajú vzhľad daného predmetu a zaklínadlá, ktoré menia daný predmet úplne od základu. *povedal trochu nad nesene.* Viete mi povedať, keďže ste už druháci, aký bude medzi týmito zaklínadlami rozdiel?? *opýtal sa Alan a odrazu zozadu vykríkol akýsi chalan.* No veď ste to samy povedali. Niektoré menia iba vzhľad a niektoré menia úplne celú podstatu. *povedal suverénne.* Máte pravdu, no ja som myslel, či mi o nich nepoviete niečo viac. *nasadil šibalský pohľad smerujúci k druhákovi, no naraz si všimol, že sa prihlásilo akési dievča vpredu.* Áno slečna ?? *dal jej slovo, aby mohla povedať, čo mala na jazyku.* Tak ako ste vraveli minulú hodinu, že sú zaklínadlá, ktoré menia neživý predmet na iný neživý a zaklínadlá, ktoré menia jeden živý na iný živý, tak to budú asi tie zaklínadlá, ktoré menia len vzhľad alebo podobu. Tie zaklínadlá, ktoré menia živé predmety na neživé a naopak, to budú asi tie zaklínadlá, ktoré menia predmet od základu. *dopovedala na jeden výdych a tak sa znova nadýchla a usmiala sa na Alana.* Skutočne namáhajúca odpoveď, ale áno slečna, skutočne máte pravdu a ja k tomu nemám čo viac dodať, lebo ste to povedali veľmi presne. *pochválil študentku, no aj tak sa rozhodol, že k tomu predsa len niečo povie. * Vaša spolužiačka vám to povedala dosť jasno. Inak by som to nepovedal asi ani ja. No a teraz môžeme teda pristúpiť k tej vytúženej praxi na ktorú sa určite tešíte všetci viac, ako na nejakú nudnú a suchú teoriu. *vyškeril sa na nich. Mávnutím prútika podal všetkým na lavicu akýsi prázdny pergamen.* Na tento pergamen si prosím vás nič nepíšte. Bude totiž slúžiť na použitie nášho zaklínadla. *spresnil no pokračoval ďalej.* Na lavici máte kalamár so začarovaným atramentom a môžete ním teraz niečo napísať na pergamen. *skonštatoval a počkal, kým si niečo napíšu.* Som si istý, že nevidíte nič čo ste napísali. Sú spôsoby, ako zviditeľniť tento atrament, a na to slúži práve toto zaklínadlo.* ukázal na tabuľu a napísal ho tam.* Aparecium, alebo inak zaklínadlo, ktoré dokáže zviditeľniť neviditeľný atrament. *pozrel sa na svoj pergamen, a poklopal naň 2 krát, pri čom povedal zaklínadlo.* Aparecium! *konček prútika sa mu rozsvietil na slabo modro a odrazu sa na pergamene začali ukazovať nejaké písmená.* Na konci hodiny si to vyskúšate aj vy. Ďalším kúzlom je zaklínadlo, ktoré mení štruktúru predmetu na kameň. *mávol prútikom, a napísal ho na tabuľu.* Je to zaklínadlo Duro.* povedal rázne a na podstavec stojaci pri tabuli položil ružu. Zakrúžil okolo nej prútikom, a povedal.* Duro! *ruža sa jemne zachvela, farbu zmenila z krvavo červenej na jemne matnú a štruktúru na kamennú.
V tom sa Alan pozrel na hodinky.* Už zase to nestíham tak ako som chcel.* povedal trochu nahnevaným tónom a pokračoval vo výklade.* Tretie kúzlo, ktoré si ukážeme prinúti daný predmet, aby vytvoril svoj duplikát. Dúfam srdečne že si to všetko zapisujete. *opýtal sa druhákov, no zbadal, že si to skutočne poctivo zapisujú, čo ho trochu prekvapilo, no milo. Namieril na ružičku a povedal.* Geminio! * znovu sa trochu zatriasla a odrazu vypľula svoju kópiu. Zbadal, ako si študenti začali vyťahovať svoje prútiky no hneď ich zahriakol.* Počkajte ešte, aj to príde, no ku koncu hodiny. *zazubil sa a znova sa pustil do výkladu.* Rovnako na to existuje veľmi podobné prevedenie tohto zaklínadla a tím je kliatba Gemino. Ako kliatba sa to berie preto, pretože po uvalení zaklínadla na predmet sa po jeho následnom dotyku (jednoduchá podmienka využitia kúzla) začne dotyčný predmet nekontrolovatelne množiť a duplikovať. Je známe, že práve táto kliatba sa využíva na ochranu vzácnych predmetov resp. originálov týchto predmetov. Následne vzniknuté vizuálne totožné falzifikáty sa nedajú rozlíšiť nijak inak než rušiacim zaklínadlom. To som ale trochu odbočil a tak sa vráťme späť k bežne využívaným zaklínadlám. *poobzeral sa po brkami škrabkajúcich študentoch a pokračoval ďalej.* Nasledujúce zaklínadlo pridáva predmetu jednu vlastnosť. Ak sa dotknete predmetu, na ktorý bola táto kliatba uvalená, po správnosti by vás mal popáliť, ba priam vám pri dotyku spôsobiť ohromné bolesti. *povedal a okázavo namieril prútik na ružičku.* Locomotor! *ružička sa vzniesla do vzduchu a Alan ju uviedol do zvislej podoby.* Ukážem vám to, aby ste to videli. *povedal a vyslal na ružičku kliatbu.* Flagrante! *kamenný kvet len preblyskol na oranžovo ale stále rotoval vo vzduchu.* Stále nechápem prečo sa to chystám urobiť, no inak vám to dokázať nedokážem.* povzdychol si, no s úsmevom a dotkol sa ruže, pri čom niektoré študentky trochu zhíkli. Bolo to, ako keby cez neho prešla elektrina, alebo si položil ruku na žeravú uhlíky. Oddialil ruku a všetkým ju ukázal. Na dlani mal vypálenú sýto červenú hlavičku ruže.* Ako vidíte, zaklínadlo mi vyšlo viac než postačujúco, takže ak ma ospravedlníte, skúsim si to aspoň nejako schladiť. Do konca hodiny si precvičujte tieto zaklínadlá. Mali by vám na to stačiť čaše, ktoré som vám prichystal na lavice ešte pred hodinou, tak len precvičujte.
*dopovedal a povŕtal sa v truhlici, či v nej niečo nenájde, no napokon si tam vyčaroval dlahu, a sadol si za katedru. Otvoril si nejakú starú knihu, ktorú mal po ruke, no nenápadne ich sledoval ako sa im to darí. Až na pár prípadov, to dopadlo celkom dobre.* Niektorým to išlo celkom dobre, no ďalší by na tom mohli ešte zapracovať. Odo mňa všetko! *povedal naradostene, keď si spomenul, že im nezadal domácu úlohu.* Ó a ešte domáca úloha. *zasmial sa, keď počul smutné vzdychy, no švihol rukou a načmáral domácu úlohu na tabuľu.* Keď si to odpíšete, môžete opustiť učebňu! *povedal tajomne a sadol si za katedru. V tom sa školou ozval hradný gong a všetci vyleteli zo stoličiek. Alan prešiel pomedzi lavice, pokynul prútikom ukazujúc na dvere a tie sa z rachotom rozleteli.* Posledný ich za sebou zavrite! *povedal a ani nestihol spraviť ďalší krok, do dverí sa vyrútili študenti. Ostal stáť na mieste s otvorenými ústami a hľadel na ten zmätok, no potom si založil ruky a nasadil šibalský pohľad.* Neviem čo máte za problém. Veď tie dvere predsa nehryzú. *zašomral no vysmiaty sa pohol smerom k dverám. Pri odchode len zamkol zaklínadlom dvere do učebne kráčajúc dole schodmi spolu so študentami, ktorý boli trochu pomalší než ostatní.*
RPG Dú – Napíšte RPG minimálne o tom, ako ste si precvičovali zaklínadlá z dnešnej hodiny a ako ste ich niekde využili v praxi. Buďte kreatívny a vynaliezaví. Prosím Vás nezrante sa pri tom, no ak to chcete použiť vo svojej RPG tak budiš, ale potom nech tie zrnanie nie sú typu: dostal infarkt, či zabehla mu skamenelá jahoda. Neustále majte na vedomí kritériá úlohy z rubriky "Sovka". Znova neuvádzam počet slov, takže píšte podľa toho. Každopádne KVALITNE napísanú RPG mi posielajte sovkou na: mcleggenko@gmail.com
Ak budete potrebovať s niečím pomôcť, navštívte me v mojom kabinete.