PRAVIDLÁ HRY
Začiatok - Na začiatku vyplníte registračný formulár, najneskôr do týždňa môžete čakať odpoveď a zapísanie do profilov. V pergamene si okrem iného vyberiete aj svojho začiatočného pokémona zo šiestich ponúkaných. S tým potom začnete svoju trénerskú "púť". Začínate v meste, z ktorého pochádzate (v hre) a odtiaľ sa môžte vydať kade chcete.
Priebeh - Pokiaľ chcete ísť chytať pokémonov kliknete na rubriku mapa a zobrazí sa vám mapa celého nášho pokémonského sveta. Tam si vyberiete oblasť alebo miesto, kde chcete ísť chytať pokémonov a kliknete naň. Zobrazia sa vám informácie o tej konkrétnej oblasti spolu s menami a počtami pokémonov nachádzajúcich sa v nej. Kliknete na obrázok pokémona (prípadne pokiaľ sa v oblastí nachádza viac pokémonov jeho druhu kliknete na ich obrázok) a na rade je zápas s ním.
Zápasy - prebieh - Zápas pokémonov prebieha pod dozorom jedného z adminov. Zápas prebieha na určitom mieste, ktoré si určí tréner alebo prípadne tréneri (zápas tréner vs tréner). Pri chytaní pokémonov útočí (čiže aj začína) iba tréner. Pri zápasoch tréner proti trénerovi začína vždy skúsenejší tréner (ten, ktorý je zaregistrovaný dlhšie).
Na začiatku zápasu si začínajúci tréner (pri zápase tréner proti trénerovi) nasledovaný druhým trénerom vyberie svojho pokémona a taktiež útok, ktorý prvý použije. Admin vypočíta silu útoku podĺa jednotlivých faktorov (napr. úroveň pokémona, použitý útok, rýchlosť pokémona a pod.) Silu útoku potom oznámi do komentárov na mieste kde sa bude zápas konať. Potom pokračuje druhý tréner (zápas t. vs div. pok. znova ten istý tréner). Toto sa opakuje, kým niektorému pokémonovi úplne neklesne život. V zápasoch tréner vs tréner prehráva ten, ktorého pokémonovi klesne prvému život na 0. Pri chytaní pokémonov tréner nesmie úplne znížiť život divokého pokémona, lebo mu divoký pokémon utečie a nechytí ho. Najdôležitejšie pri chytaní je oslabiť pokémona natoľko, aby úplne neušiel, ale aby sa dal chytiť. Akonáhle pokémona oslabíte oviac ako polovicu z jeho sily môžte si ho chytiť do pokélopty, legenárnych pokémonov máte šancu chytiť len pri oslabení viac ako tri-štvrtiny z jeho sily. Aj tak sa vám pokémona nemusí podariť chytiť, aj keď pokéloptu hodiť môžete, nemáte záruku, že ju pokémon proste neodhodí, alebo do nej aj vojde, ale potom utečie. O tomto rozhoduje taktiež žrebovací program a oznámi vám to admin. Po chytení pokémona vám bude pokémon zapísaný do profilu.
Ocenenia - získa ich:
-tréner, kt. za mesiac chytí najviac pokémonov
-tréner, kt. za mesiac posunie svojho pokémona o najviac úrovní (viď. v časti sila pokémonov)
-tréner, kt. za mesiac vyhrá najviac zápasov
-tréner, kt. najviac krát za mesiac bojoval
O týchto oceneniach sa informuje v oznamoch a ak si chcete pozrieť staršie ocenenia kliknite na archív ocenení v menu.
Sila pokémonov - závisí od úrovne a zdravia pokémona. Na vyššiu úroveň pokémoni postúpia ak sa napríklad naučia nejaký nový útok, alebo vyhrajú určitý počet zápasov. Podľa úrovní sa môžu naučiť pokémoni aj jednotlivé útoky a taktiež sa vyvíjajú, ale o tom až v ďalšej časti.
Vývin - Pokémoni sa vyvíjajú vďaka vyššej úrovni, alebo za pomoci jedného zo zázračných kameňov, buďto Bleskového, Mesačného, Ohnivého, Listového alebo Vodného. Akým spôsobom sa pokémon vyvíja a pokiaľ pri dosiahnutí úrovne tak koľkej nájdete v pokédexe. V prípade nesúhlasu s vývinom pokémona to adminovi oznámite a pokémon sa vyvíjať nemusí.
Striedanie pokémonov v zápase - Pokiaľ váš pokémon nie je úplne oslabený, ale je na tom už dosť zle môžete ho vystriedať za iného, to si však pred zápasom musíte dohodnúť so súperom, pri takomto type zápasu je stanovený aj maximálny počet použitých pokémonov a ten sa taktiež dohaduje pred zápasom.
Informácie o pokémonoch - Info nájdete v pokédexe. Každý chytený pokémon má svoj vlastný profil, na ktorý sa dostanete kliknutím na jeho obrázok v profile trénera. Pokémona si môžete nazvať aj menom, ktoré si buď určí on sám, alebo mu ho určíte vy. Meno pokémona taktiež nájdete v jeho profile, pokiaľ pokémon nemá meno je jeho menom automaticky jeho názov.
Útoky - Každý pokémon sa môže naučiť 16 útokov. Rozdelené je to takto:
- buď vie pokémon 16 klasických útokov svojej podstaty (16/16)
- môže však vedieť aj jeden špeciálny útok, ktorý je už zahrnutý v počte 16 (1/16). Špeciálny útok vám musí schváliť aspoň jeden z adminov a jeho názov si môžte vymyslieť. (Ak chcete schváliť špeciálny útok napíšte nám na mail pokemonsvet@yahoo.com)
- pokémon sa môže naučiť zo 16 útokov tri mimo jeho podstaty, tie taktiež treba schváliť. (Ak chcete schváliť útok mimo podstaty vašeho pokémona napíšte nám na mail pokemonsvet@yahoo.com)
To by bolo pre začiatok všetko, prajeme veľa šťastia pri vašej pokémonskej ceste a ak ešte stále máte nejaké otázky kontaktujte nás na mail: pokemonsvet@yahoo.com