RENAULT GRAND SCÉNIC test
ZHRNUTIE
Celkovo RENAULT GRAND SCÉNIC v našom teste získal 133 bodov zo 145 možných a jeho celkový priemer je 4,59 bodu. V jednotlivých kategóriách dosiahol veľmi vyrovnané výsledky. Najlepšie skóroval v kategórii Úložné priestory a Vzhľad, horšie v kategórii Cena/prevádzka.
Páči sa nám |
Rozčuľuje nás |
+ dizajn interiéru aj exteriéru |
- menej miesta pre dospelých v 2. rade |
+ ergonómia ovládačov |
- chýba 3-klik smeroviek |
+ pohodlie aj na dlhších cestách |
|
+ cena |
KRITÉRIÁ HODNOTENIA
boli vytvorené tak, aby sme vám poskytli čo najobjektívnejšie výsledky z pohľadu rodiča, s cieľom zistiť, či je testované auto vhodné pre rodinu. Každé kritérium mohlo získať 1 - 5 bodov (5 je najviac). Čo sa skrýva pod týmto hodnotením, nájdete nižšie v šiestich základných kategóriách
Detský svet
Detský svet |
Počet bodov |
Montáž autosedačky |
5 |
Bezpečnostné prvky |
5 |
Výhľad na dieťa |
3 |
Úložné priestory |
5 |
Je auto "babyfriendly"? |
5 |
Priemer |
4,4 |
O bezpečnosť detí sa stará slušná výbava bezpečnostných prvkov: vypínač airbagu spolujazdca, elektrická poistka okien, Isofix na všetkých troch zadných sedadlách.
Úložných priestorov pre deti je dostatok. Klasické vrecká na zadnej strane predných sedadiel dopĺňajú dve menšie nad nimi + vyklápací stolček s otvorom na fľašu (nezavadzia ani ak je namontovaná sedačka). Odkladací priestor je vo dverách, ale i pod nohami v podlahe. ak sa prostredné miesto vzadu nevyuživa, dá sa dokúpiť prenosná schránka, ktorá slúži aj ako lakťová opierka. V základnej výbave Autentique však všetky tieto odkladacie priestory chýbajú, dostupné sú od výbavy Advantage.
Tri sedačky sa v 2. rade pomestia s prehľadom (v zložení škrupinka, podsedák a plnohodnotná sedačka), ak sú namontované dve, uprostred je miesto pre štíhleho dospelého - nesedí sa tam ale pohodlne - úchytka bezpečnostného pásu tlačí. Druhý rad bol evidentne konštruovaný pre deti, sedadlá sú vyššie, preto je priestoru pre hlavu pomerne málo - vyšší dospelý by mal problém. Tretí rad je určený výlučne pre deti - priemerný dospelý má ako-tak miesto na nohy len ak sú sedadlá druhého radu posunuté úplne dopredu.
Poťahy v testovanom modeli boli čalúnené kombináciou tmavej kože a tmavého textilu, nie príliš savého, takže údržba by nemala byť zložitá.
Plusom sú roletky v druhom rade a pri najvyššom stupni výbavy aj v 3 rade. Všetky 3 rady sedadiel majú svoju vlastnú zásuvku na 12V.
Cena a prevádzka
Cena / prevádzka |
Počet bodov |
Cena testovaného auta |
4 |
Výbava |
5 |
Reálna spotreba |
5 |
Náklady na servis |
4 |
Náklady na pneum. |
3 |
Priemer |
4,2 |
Testovaný model GRAND SCÉNIC 1,9 dCi (96 kW, 130 koní) v najvyššej výbave Privilege, 7
miestny sa aktuálne predáva za22.390 EUR. GRAND SCÉNIC môžte mať v rámci financovania RENAULT FINANCE od 13.190 EUR (5-miestny) a od s benzínovým motorom 1,6 16V (86 kW/110 k) a predĺženou 5-ročnou zárukou. Dieselové motorizácie začínajú na sume 18.190 EUR.
Základná výbava Autenthique je slušná:
ESP (aj vypínač), 4 airbagy, vypínač airbagu spolujazdca, signalizácia nezapnutých pásov (aj vzadu), ISOFIX (na všetkých 3 miestach vzadu), pásy s napínačom na predných sedadlách, manuálna klíma, palubný počítač a posilňovač riadenia s premenlivým účinkom.
Za hlavové airbagy a signalizáciu nezapnutia pásov vzadu si priplatíte 400 EUR, oplatí sa druhý stupeň výbavy Advantage (od 17.490 EUR), kde ich máte v štandarde a pribudnú aj odkladacie priestory, audiosystém s Bluetooth, dvojzónová automatická klíma a množstvo ďalších komfortných prvkov.
POZN.:7-miestne modely nie sú v ponuke so základnou výbavou (Autentique).
Skutočná spotreba testovaného modelu (diesel 1,9l, 6-st. manuálna prevodovka) je veľmi dobrá, aj keď sme jazdili menej úsporne, ako udávajú oficiálne čísla.
Spotreba paliva v l/100km |
oficiálne uvádzaná |
nami nameraná |
Mesto |
6,8 |
6,6 |
Mimo mesto (okresky) |
5,0 |
5,4 |
Kombinovaná |
5,6 |
6,0 |
Kvalitné letné pneumatiky na rozmer 205/55 R17 kúpite od 120 EUR za kus.
Užívateľský komfort
Tak ako bolo riadenie QASHQAIa "chlapské", GRAND SCÉNIC ho má oveľa citlivejšie. 6-stupňová manuálna prevodovka je dobre odstupňovaná,radenie je bezproblémové a presné.
Podvozok je nastavený na komfortnú jazdu - aj väčšie nerovnosti filtruje výborne, v zákrutách (na svoju výšku) drží pomerne dobre, no pri vyšších rýchlostiach trochu "pláva".
Hlučnosť je veľmi nízka, čo prispieva k nerušenej jazde aj pri vyšších rýchlostiach. SCÉNIC má celkovo veľmi pokojný, pohodový charakter - nikam sa nenáhliť, človek si aj odpočinie :)
GRAND SCÉNIC je v ponuke s dvoma benzínovými motormi: 1,6l 16 V (81 kW/110 k) a prepĺňaným 1,4 TCe (96kW/130 k) a až šiestimi dieselovými. K dieselovej jednašestke Energy dCi (130 k) je v ponuke Stop/štart systém (so spotrebou len 4,4 l/100 km) a k najsilnejšiemu dieselu (2,0 dCi, 150 k) môžete mať 6-stupňový automat. Všetky motorizácie už spĺňajú normu EURO 5.
Interiér
Interiér |
Počet bodov |
Nastaviteľnosť volantu |
5 |
Nastaviteľnosť sedadiel |
4 |
Prehľadnosť ovládačov |
4 |
Výhľad von |
4 |
Pohodlie |
5 |
Priemer |
4,6 |
Prehľadnosť ovládačov je pre človeka, ktorý sedí v Renaulte po prvý raz asi dosť zložitá. Keďže som už testovala Koleos, ich rozmiestnenie ani ovládanie mi nerobilo problém. Nenašla som žiadne nelogicky umiestnené tlačidlo, ktoré by ma iritovalo, no trochu sme sa potrápili pri nastavovaní Bluetooth spojenia s mobilom. Nielen v SCÉNICu, ale aj u ostatných modelov od Renaultu mi však chýba 3-blik smeroviek.
Tempomat a obmedzovač rýchlosti je nutné zapnúť, počas jazdy sa už ovláda priamo na volante. Výhodou je, že si pamätá naposledy uloženú rýchlosť.
Sedadlá v prednom rade sú veľmi pohodlné, bezpečnosť vodiča a spolujazdca zvyšujú bezpečnostné pásy s predpínačom a obmedzovačom sily a bezpečnostné opierky hlavy. V druhom rade je poloha sedadiel o niečo vyššia ako vpredu a majú aj kratšie sedáky ako by sa dospelému žiadalo - je to pravdepodobne spôsobené tým, že je možné ich úplne vybrať a manipulovať nimi jednotlivo - tento kompromis sa dá tolerovať.
Úložné priestory
Úložné priestory |
Počet bodov |
Veľkosť kufra |
4 |
Variabilita batož. priestoru |
5 |
Komfort pri nakladaní |
5 |
Prístupnosť rezervy |
- |
Ostat. úložné priestory |
5 |
Priemer |
4,8 |
Batožinový priestor GRAND SCÉNICu ponúka dostatok priestoru pre väčšiu rodinu. Objem batožinového priestoru v číslach je 564 - 702 l (pri použití 5 sedadiel v 7-miestnej verzii) až do 2.063 litrov (pri použití 2 sedadiel, s vybratými zadnými sedadlami). Pri použití všetkých 7. sedadiel je objem kufra 208 l. Kočík sme pomestili, no mnoho priestoru neostalo.
Variabilita sedadiel je výborná, zadné sedadlá v 2 rade sa dajú ľubovoľne posúvať, sklopiť a úplne vybrať (aj jednotlivo), sedadlá v 3. rade sa sklápajú do podlahy do úplnej roviny - rozložíte ich veľmi jednoduchým spôsobom.
Komfort pri nakladaní je výborný, dvere kufra nie sú ťažké, nakladacia hrana je nízko. Renault ponúka množstvo praktickej doplnkovej výbavy - rôzne prenosné boxy, nosič na bicykle, ochranné pomôcky do kufra.
Oceňujeme množstvo priestranných a dobre dostupných úložných priestorov v interiéri, okrem skrinky pred spolujazdcom s objemom až 11 litrov a priestorom v lakťovej opierke spomeniem šuflík pod sedadlom spolujazdca, odkladacie schránky v podlahe v 2. rade sedadiel (len 5-miestna verzia), vykápacie stolčeky na operadlách,...
Prvý dojem a vzhľad
Prvý dojem / vzhľad |
Počet bodov |
Prvý pocit |
5 |
Predná maska |
5 |
Zvyšná karoséria |
5 |
Čalúnenie |
5 |
Kolesá/disky |
4 |
Priemer |
4,8 |
Renault GRAND SCÉNIC je francúzsky šmrncovný - dokazuje, že aj rodinné 7-miestne auto môže vyzerať naozaj príťažlivo. Na prvý pohľad ma zaujala najmä farba - hnedá moka. Vidno, že výrobcovia reflektujú módne trendy aj v ponuke odtieňov karosérie. Scénic môžte mať v 13 odtieňoch, dva základné (biela, modrá) a 11 metalických. Za metalízu si priplatíte 530 EUR.
Typické pre GRAND SCÉNIC, odlišujúce ho aj od 5-miestneho Scénicu, súzadné svetlá - presahujú zadnú časť smerom dopredu - opticky vozidlo skracujú: pôsobí kompaktnejším dojmom, ako v skutočnosti je. Dynamickosti pridáva znižujúca sa karoséria.
Interiér a čalúnenie testovaného modelu boli ladené do svetlých kávových odtieňov - veľmi príjemná kombinácia kože a textilu so svetlým prešívaním, kvalitné spracovanie a mäkkučké plasty. Veľmi útulné. A hodí sa mi ku kabelke: "chcem ho" :) Som žena, neukameňujte ma prosím...
ORTIEĽ
GRAND SCÉNIC je priamym protikladom naposledy hodnoteného QASHQAIa. Oslovil najmä ženskú časť našej rodinky :) Príjemný dizajn - farby a materiály interiéru a zopár drobností, ako napr. vešiak na kabelku, ľahké dvere kufra, množstvo úložných priestorov ... Môj muž si zas pochvaľoval pohodlnú polohu za volantom.
GRAND SCÉNIC hodnotím ako najkrajší z najlacnejších 7-miestnych vozidiel na slovenskom trhu.
Výsledky v testoch EURO NCAP
Crashtest RENAULT GRAND SCÉNIC sa uskutočnil v roku 2009 a získal 5 hviezdičiek. Dosiahol nasledovné hodnotenie:
Ochrana dospelých: 91%
Ochrana detí: 76%
Ochrana chodcov: 42%
Asistenčné systémy: 99%