(na tejto hodine je možnosť získať špeciálnu schopnosť - telepatia)
*Joanne vošla do učebne, kde na ňu už čakalo pár študentov, ktorí sa po prvom ročníku predsa len rozhodli pokračovať v oklumencii. Pohľad jej padol na štós rukopisov, ktoré minule priniesla. Neuniklo jej, že sa kopa skoro o polovicu zmenšila.* Výborne, vlastne som ich doniesla pre vás. *Ukázala na rukopisy na stole.* Vezmite si ich, zabudla som vám to povedať, je to pre tých, ktorí chcú hlbšie preniknúť do podstaty ľudského myslenia, čarodejníckeho aj muklovského. Na konci štúdia mi ich ale budete musieť vrátiť, sú veľmi staré, vypožičala som si ich z knižnice a pani knihovníčka by ma určite nepochválila, keby sa stratili. *Odkašlala si, aby si urobila priestor pre začiatok hodiny, vytiahla snehovo biely prútik spoza elfského opaska, ktorý mala obviazaný okolo bledomodrých šiat. Mávka prútikom a zo zašvišťaním sa zatiahli všetky staré vyblednuté závesy v otrasných farbách. Namiesto svetla zvonku naplnilo učebňu svetlo sviečok.* Dnes by som s vami chcela pokračovať v tom, čo sme minule začali pretože vám to išlo veľmi dobre. Skúšali sme si ako sa uzavrie myseľ a ako to použiť v priamej konfrontácii a potom sme si skúšali ako túto bariéru preklenúť, ak potrebujete niekoho jasne predvídať. Dnes by som to posunula do ďalšej úrovne, skúsime si tento krát myseľ úplne otvoriť a nadviazať spojenie medzi dvomi mysľami. *Presunula sa v učebni na druhú stranu, aby ju dostatočne mohli počuť všetci študenti a po tejto pauze pokračovala.* Niektorí čarodejníci tento „jav“ chybne nazývajú čítaním myšlienok. Nie je to čítanie myšlienok a to z toho dôvodu, že sa na tom musia podieľať obaja čarodejníci rovnako intenzívne, ktorí chcú komunikovať myšlienkami, musia sa na to obaja rovnako sústrediť a hlavne obaja to chcieť. Pri čítaní myšlienok je to jednostranná záležitosť, jeden vidí do mysle toho druhého, ale opačne to nefunguje. Ale zároveň ten, komu sú myšlienky čítané o tom väčšinou vie, sú to veľmi nepríjemné pocity, naozaj nepríjemné... *Zmĺkla a zahľadela sa kamsi do diaľky akoby s nimi ani nebola v učebni. O pár sekúnd sa strhla, znovu prítomná pokračovala vo výklade.* To, čo sa budeme učiť my teda nie je čítanie myšlienok, ale telepatia. *Nahlas si povzdychla akoby bola bezradná a jej pocity od toho skutočne ani nemali ďaleko. Zahľadela sa na študentov sediacich na pohodlných starých vankúšoch.* Budem sa snažiť vysvetliť vám to čo najlepšie a najzrozumiteľnejšie. Oklumenciu by sme miestami mohli pokojne považovať za umenie, vyžaduje si cit, tréning a v neposlednom rade aj talent. Ako som už spomínala, budeme na to potrebovať dvojice. *Kývla hlavou smerom k študentom, našťastie jej signál pochopili a rozdelili sa do dvojíc.* Jeden z vás bude prijímateľ a druhý odosielateľ. Prijímateľ si bude musieť v prvom rade otvoriť myseľ, na minulej hodine sme sa učili ako ju uzavrieť a otvorenie je len opačný proces, nebude to pre vás nič ťažké. Toľko pre prijímateľa zatiaľ stačí. *Zhlboka sa nadýchla a pokračovala vo vysvetľovaní.* Odosielateľ sa bude musieť naladiť na myseľ prijímateľa, bude to veľmi podobné ako na minulej hodiny, keď ste sa snažili preklenúť cez okraj mysle toho druhého. Len pre istotu to zopakujem ešte raz. Pokúsite sa dostať na okraj mysle toho druhého, len na okraj, nepôjdete ďalej, musí to byť samotný okraj, stačil by čo i len milimeter a už by ste boli za ním. Tu počkajte a pokúste sa sústrediť, skoncentrovať, potom prekročte okraj. Ak má k vám prijímateľ otvorenú myseľ, teraz by ste už mali nadviazať spojenie, ale pozor, je veľmi vrtkavé, môže sa kedykoľvek stratiť a budete musieť celý proces absolvovať odznova. Pravidelným tréningom dokážete toto spojenie tak spevniť, že bude veľmi jednoduché a prirodzené nadviazať ho a rovnako prirodzené bude aj komunikovať vďaka telepatii, možno aj mimovoľne nazerať myšlienky, ale súkromie nie je nikdy narušené, nikdy neuvidíte to, čo vám ukázať nechce. Má to však, ako vždy, háčik. Takéto jednoduché to bude iba s tým daným čarodejníkom, s ktorým ste to spoločne trénovali lebo keby ste chceli skúsiť telepatiu s niekým iným, celý proces sa musíte učiť nanovo od samých základov. Mnohí telepati si preto väčšinou vyberajú len jedného čarodejníka, s ktorým telepatujú a zvyčajne to je niekto, kto im je blízky, napríklad ich životný partner, sestra, najlepší priateľ. *Na starom vankúši celkom blízko Joanne sa zdvihla ruka drobného dievčaťa, Joanne by ju typovala na vílu podľa jej anjelskej tváričky a žiarivých jemných vlasov, ktoré jej padali z ramien.* Áno slečna? *Vyzvala študentku.* Pani profesorka, máte aj Vy niekoho, s ktorým máte silné telepatické spojenie? *“Rozhodne to je víla.“ Pomyslela si a hlasne si vzdychla.* Nie slečna, nemám, som príliš veľká čudáčka na to, aby som niekomu takto otvorila svoju myseľ, skutočne by som sa bála, radšej si nechávam svoje myšlienky pre seba. *Študentka nevedela zakryť svoje sklamanie, ale Joanne sa snažila nevšímať si ju, inak by ju jej správanie veľmi pobúrilo, bolo to absolútne proti všetkým pravidlám slušnosti, ktoré ju učili elfovia, u ktorých vyrastala, zo začiatku také veci považovala za urážku, kým sa dokázala infiltrovať medzi ostatné rasy, pomaly si zvykala.* Späť k téme, *Joanne neoblomne prehlásila.* Odosielateľ bude mať teraz ešte jednu úlohu. Bude si musieť svoju myšlienku v mysli čo najdokonalejšie vykresliť, naozaj ju vidieť pred očami, čo najdetailnejšie, pokiaľ možno a teraz, to náročnejšie. Odosielateľ bude musieť zároveň túto myšlienku odoslať, snažiť sa ju poslať vďaka spojeniu medzi mysľami. Tu prichádza ďalšia úloha prijímateľa, ten bude musieť myšlienku prijať. Sústrediť sa na spojenie a na myšlienku, ktorá k nemu prichádza a musí sa ju snažiť uchopiť. Ak sa mu to podarí, uvidí myšlienku odosielateľa v takej kvalite, v akej si ju odosielateľ dokázal predstaviť. Ak sa odosielateľovi nepodarilo dobre myšlienku vykresliť, prijímateľ ju z neúplného obrazu nemusí dokázať správne určiť – čo by to malo byť či slnko alebo jednorožec, ale to neznamená, že sa prenos nepodaril. *Bezradne rozhodila rukami.* Neviem, čo by som vám k tomu mohla viac povedať či vysvetliť, snažila som sa to urobiť najlepšie, ako to len išlo. Skúste si to teraz vo dvojiciach, ako ste sa rozdelili, myslím, že prax vám napovie viac. *Joanne sa po zvyšok hodiny tvárila, že študuje jeden z rukopisov, ktoré ešte ostali na stole, aby študentov neznervózňovala svojim pohľadom, ale kútikom očka ich aj tak pozorovala a značila si do pamäti komu sa ako darilo. Keď hodinu ukončil školský gong, postavila sa a rozlúčila.* To je na dnes všetko, ďakujem. Za domácu úlohu budete trénovať telepatiu z dnešnej hodiny, dovidenia.
Domáca úloha:
Napíšte RPG príbeh s ľubovoľným počtom slov o tom, ako prebiehala hodina, môžete ju popísať celú alebo iba tréning, nezabudnite na nejaké taje mysle, zaujímavé myšlienky, teším sa na vaše práce a kreativitu. Dĺžka nie je dôležitá, vôbec ju nebudem hodnotiť.
Úlohy mi posielajte na joanne.bloubory@gmail.com. Uveďte meno, fakultu a ročník.