Choď na obsah Choď na menu
 

Ladené zvody

 Prasknuté sériové zvody z liatiny. 

Častá porucha, ktorá sa rieši výmenou kus za kus. 

Bohužiaľ, sériové liatinové zvody praskajú. Je to liatina a tá sa nedá zvariť. Zvaríte, no hneď vedľa zvaru praskne opäť. Našťastie je tu ešte jedna možnosť, ktorá problém nie len vyrieši, no aj zvýši výkon, krútiaci moment atď. 

kopia--2------ladene-zvody-3p.jpg

Hlavnou úlohou LADENÝCH ZVODOV je zvyšovanie výkonu (10 - 18 %). 

Automobily, ktoré sa dostávajú na trh musia spĺňať určité stanovené normy, požiadavky výroby, sú priestorovo obmedzené, obmedzené EU normami. Atď. Výroba odliatkov nebola taká  nákladná ako pri trubkových zvodoch a tak sa tým hlavne u starších modelov nezaoberali. Hlavne u starších ročníkov.

Sériové liatinové zvody dusia motor. Samozrejme výnimku tvoria športové autá. Tam už sa dôraz na výkon kladie.

Rôzne dĺžky jednotlivých vetiev na sériových zvodoch zabraňuje súbežnosti výfukových plynov a tým aj k nepravidelnému chodu motora. To znamená, že ak nie je niečo v rovnováhe spôsobuje to nerovnováhu. V takomto systéme vzniká nedokonalé spaľovanie, nepravidelné vírenie výfukových plynov, rôzne spätné tlaky a iné javy, ktoré vedú k znižovaniu výkonu.  Motor nedýcha tak ako by mal.

Na také prirovnanie: Dýcha sa vám lepšie s jednou zapchatou nosnou dierkou alebo ak sú obe voľné? Správnou dĺžkou dochádza k rovnomernému vyplachovaniu splodín a tým sa dosiahneme vyšší výkon motora.

Doposiaľ sú namerané hodnoty v rozmedzí od 10 až do 18 % čo je v skutku slušné. Napríklad pri 110 kW motor získava cca 11 až 19,8 kW. Teda motor z ladenými zvodmi dosiahne výkon cca 120 - 129,8 kW čo je značne cítiť pri jazde s nezmenenou spotrebou prípadne zníženou. Zloženie výfukových plynov by sa nemalo zmeniť ak sú správne konštrukčne navrhnuté. 

 

 

 

Náhľad fotografií zo zložky Ladené nerezové zvody