Ladené zvody
Prasknuté sériové zvody z liatiny.
Častá porucha, ktorá sa rieši výmenou kus za kus.
Bohužiaľ, sériové liatinové zvody praskajú. Je to liatina a tá sa nedá zvariť. Zvaríte, no hneď vedľa zvaru praskne opäť. Našťastie je tu ešte jedna možnosť, ktorá problém nie len vyrieši, no aj zvýši výkon, krútiaci moment atď.
Hlavnou úlohou LADENÝCH ZVODOV je zvyšovanie výkonu (10 - 18 %).
Automobily, ktoré sa dostávajú na trh musia spĺňať určité stanovené normy, požiadavky výroby, sú priestorovo obmedzené, obmedzené EU normami. Atď. Výroba odliatkov nebola taká nákladná ako pri trubkových zvodoch a tak sa tým hlavne u starších modelov nezaoberali. Hlavne u starších ročníkov.
Sériové liatinové zvody dusia motor. Samozrejme výnimku tvoria športové autá. Tam už sa dôraz na výkon kladie.
Rôzne dĺžky jednotlivých vetiev na sériových zvodoch zabraňuje súbežnosti výfukových plynov a tým aj k nepravidelnému chodu motora. To znamená, že ak nie je niečo v rovnováhe spôsobuje to nerovnováhu. V takomto systéme vzniká nedokonalé spaľovanie, nepravidelné vírenie výfukových plynov, rôzne spätné tlaky a iné javy, ktoré vedú k znižovaniu výkonu. Motor nedýcha tak ako by mal.
Na také prirovnanie: Dýcha sa vám lepšie s jednou zapchatou nosnou dierkou alebo ak sú obe voľné? Správnou dĺžkou dochádza k rovnomernému vyplachovaniu splodín a tým sa dosiahneme vyšší výkon motora.
Doposiaľ sú namerané hodnoty v rozmedzí od 10 až do 18 % čo je v skutku slušné. Napríklad pri 110 kW motor získava cca 11 až 19,8 kW. Teda motor z ladenými zvodmi dosiahne výkon cca 120 - 129,8 kW čo je značne cítiť pri jazde s nezmenenou spotrebou prípadne zníženou. Zloženie výfukových plynov by sa nemalo zmeniť ak sú správne konštrukčne navrhnuté.
Náhľad fotografií zo zložky Ladené nerezové zvody