Choď na obsah Choď na menu
 


Učebňa 4.ročník

*Neveľká žena v krvavo-červenom habite, na ktorom sa na rukávoch a páse pohojdávala pri každom pohybe kopa chutnučkých sladkostí, prešľapovala z jednej nohy na druhú a nedočkavo očakávala príchod štvrtákov. Na túto hodinu sa tešila, ako malé dieťa. Nevedela sa dočkať, keď bude konečne rozdávať študentom sladkosti, ktoré zdobili jej habit. Hneď, ako započula len slabučké klopkanie topánok na chodbe vedúcej do učebne, radostne poskočila. Prešla len malá chvíľka a do miestnosti sa nahrnuli študenti. Počkala kým sa všetci usadili na svojich obľúbených miestach a spustila.* Vítam vás, moji milí. Som veľmi rada, že ste prišli na poslednú hodinu transfigurácie. *Široko sa na všetkých usmiala a podišla bližšie k laviciam, aby na študentov lepšie videla a pokračovala.* Na našu poslednú hodinu som si pre vás okrem týchto maškŕt. *Povedala a ukázala na hompáľajúce sa sladkosti.* Ešte pripravila posledné zaklínadlo, ktoré môžete použiť pri premene živého predmetu na živý. *Keď sa rozhliadla po študentoch, zaregistrovala u niektorých znudené tváre, no aj napriek tomu pokračovala ďalej.* Zaklínadlo, ktoré sa pri tejto premene používa je Marcos alos. Pri jeho prevedení je potrebné vo vzduchu vytvoriť ležatú osmičku a samozrejme sa sústrediť. *Podišla k svojmu stolu a povedala.* Avis. *Vyčarovala štebotavé vtáčiky, ktoré sa rozleteli po celej učebni. Namierila na jedného z nich prútik, vo vzduchu vytvorila ležatú osmičku, začala sa sústrediť a povedala.* Marcos alos. *Z vtáčika sa stala maličká, rozkošná, biela mačička, ktorá jej padla rovno do rúk. Usmiala sa a začala ju hladkať za ušami. Chvíľu sa s ňou takto zabávala a potom povedala hlasné.* Aniles auribus. *Hneď ako zaklínadlo vyslovila sa z nej stal opäť vtáčik.* Tak, to je k tomuto zaklínadlo všetko a teraz sa presunieme k malej písomke aby som si preverila vaše vedomosti. *Usmiala sa na zhrozených študentov a začala diktovať.*

 1. Definuj slovo transfigurácia.

2. Aké zaklínadlo sa využíva pri premene neživého predmetu na neživý s veľkosťou osem centimetrov?

3. Aké zaklínadlo sa využíva pri premene neživého premetu na živý?

4. Aké zaklínadlo sa využíva pri premene neživého predmetu na neživý s veľkosťou troch centimetrov?

5. Aké zaklínadlo sa využíva pri premene živého predmetu na neživý (nejde tu však o premenu na pôvodný predmet)?

 

*Počkala kým študenti dopíšu odpovede na podľa nej veľmi jednoduché otázky a nebadateľným pohybom ruky, v ktorej držala prútik si všetky pergameny pozbierala a položila si ich na stôl.* A teraz nech sa páči, vytúžené dobroty. *Povedala a začala každému študentovi podávať kopu lízaniek a cukríkov. Keď na habite nevisela ani jedna sladkosť, prešla k svojmu stolu a s úsmevom, ktorý venovala spokojným študentom cmúľajúcim cukríky povedala.* Do konca našej poslednej hodiny zostáva už len pár minút. Tak, ak chcete môžete ich využiť na cvičenie nového zaklínadla. *Stále usmievajúc si sadla za stôl a opäť nebadateľným pohybom ruky s prútikom na tabuľu napísala ozdobným písmom domácu úlohu.*

 

– napíšte mi RPG príbeh na 100 – 150 slov o tom, ako ste si cvičili na hodine alebo v cvičebnici nové zaklínadlo, alebo môžete napísať, ako ste písali na hodine písomku tiež na 100 – 150 slov. Domáce úlohy mi pošlite sovkou na nina.dobrev92@gmail.com